mandag den 2. april 2012

At spise grillkylling – Linh Dinh


Jeg hader at indrømme det, kammerat, men der er tidspunkter,
Når jeg spiser grillkylling
Når jeg ikke tænker på noget andet end at spise grillkylling,
Når jeg fuldstændig glemmer min familie, ære, og land,
Den blodskyld du skylder mig,
Mine ydmygelser i fortiden og fremtidige forbrydelser –
Alt, for at gøre det kort, undtagen det sprøde skind på min grillkylling

Men jeg er ikke kun ond, der er også tidspunkter
hvor jeg vil afvise at slikke eller sluge noget
Som ikke er almindeligt tilgængelig for menneskeheden.

(Hvilket, når du tænker over det, er ingenting overhovedet)

Og det er uden tvivl derfor at æbler kan skabe optøjer,
Og kød føre til ydmygelser,
Og hvert gisp efter luft
Vil fylde ens lunger med krudt og røg. 

                   -Oversættelse HMT

Ingen kommentarer: