søndag den 19. februar 2012

Ara Shirinyan - Albanien Er Fantastisk


Albanien er fantastisk. Jeg savnede det sted meget.
Jeg blev tilbudt cigaretter og alkohol af
faktisk alle jeg kendte
og nogle mennesker jeg ikke kendte.

Albanien er fantastisk!
Ikke helt så tredjeverden
som dele af Afrika, men heller
ikke just Michigan eller
hvis ykwim.

Jeg kunne lide det hele ved mit ophold
og jeg vil bare lade dig vide
at Albanien er FANTASTISK!!!

Albanien er fantastisk som et kommunist land
eller demokratisk, ligegyldig hvad, Albanien er bare det bedste.

Du er ikke fra Beograd,
du ville opleve vores smerte og ikke
sige hvordan Albanien er fantastisk.
skaf dig viden:

Hiking, camping,
bjerg-klatring,
jagt – Nord-
Albanien er fantastisk
til alt det.

Den italienske indflydelse i Albanien er fantastisk,
mange snakker italiensk, ser italiensk tv,
De historiske bånd mellem Italien og Albanien
er meget stærke.

Jeg ved du elsker dit land, men stop
venligst med at fortælle os at Albanien er fantastisk. Som jeg sagde,
præsenter Albaniens verdensbidrag.

Albanien er fantastisk!!!! Vi sluttede på en 5. plads
fordi vi alle var tilskadekomne. Og vi tabte til
Georgia to gange før fordi vi følte os
sløje de to dage.

overs. HMT. 

Fra Your Country is Great, 2008. Et konceptuelt værk baseret på resultaterne af Google søgninger på kombinationen landenavne i alfabetisk frækkefølge (Afghanistan til Guyana) og Is Great. Hvert land har så fået sin egen tekst baseret på et samplet udvalg af den tekst, der bliver præsenteret i Googles korte uddrag på resultatlisten. 

Ingen kommentarer: