tirsdag den 12. juli 2011

Alt Hun Skrev – Harryette Mullen

Tilgiv mig, jeg er ikke så god til det her. Jeg kan ikke skrive tilbage. Jeg har aldrig læst dit brev. Jeg kan ikke sige at jeg fik din besked. Jeg har ikke haft energi til at åbne konvolutten. Brevene hober sig op ved døren. Din skrift er ulæselig. Dine postkort var skæmmende. ”Vask dit våde hår”? Alle breve du sender, når mig ikke. Jeg beklager at måtte meddele at jeg er ude af stand til at respondere på dine uudtrykte ønsker. Jeg fik ikke den bog, du sendte. For øvrigt blev min computer stjålet. Nu er jeg ikke i stand til at arbejde med ord. Jeg lider af afasi. Jeg er netop kommet hjem fra Kenya og Korea. Har du ikke fået kortet fra mig endnu? Jeg glemte, hvad jeg ville sige. Jeg kan stadig ikke finde en kuglepen der dur og jeg har ødelagt min blyant. Du ved hvor knapt det er med papir i denne tid. Jeg indrømmer at jeg ikke har sorteret mit affald. Jeg har aldrig læst Times. Jeg er løbet tør for indkøbsposer til at putte gamle aviser i. Jeg gik ikke ned på markedet. Jeg ville klippe rabatkuponer. Jeg har ikke læst mailen endnu. Jeg kan ikke finde ud af at åbne døren, så jeg ringede og meldte mig syg. Jeg gik i seng med skrivekrampe. Hvis jeg ikke kunne komme i gang med at skrive igen, så tænkte jeg at ville samle op på min læsning. Så var der Oprah på programmet med en fantastisk forfatter der reklamerer for sin bestseller.

Fra Sleeping with the Dictionary, overs. HMT 

Ingen kommentarer: